Tour beendet

Ich bin jetzt in Milford on Sea. Meine Radtour habe ich nach 258 Kilometer und 2050 Höhenmeter in Banbury beendet.I am now in Milford on Sea after cycling 258 kilometres and 2500 metres of altitude.

Doncaster-Milford on Sea April 2023

Der erster Tag von Hatfield bei Doncaster war sehr lang.The first day was very long.
Hatfield – South Normanton 79 Km und 770 Hm. (climb)

Der zweite Tag war eher kurz, weil ich meine langjährige Freunden in Alfreton zum Frühstück traf. Danach für ich weiter nach Mickleover, wo ich meine Kusine, ihren Sohn und ihre Tochter besuchte. Craig kochte ein super English Roast.

The second day was rather short because I met my longtime friends in Alfreton for breakfast. I then continued to Mickleover where I visited my cousin, her son and daughter. Craig cooked a great English Roast. 37 KM. 340 Hm.

Tag 3 ging nach Hinckley, wo ich aufgewachsen bin. Die Tour selbst war nur ca. 53 Km. aber ich bin ohne Gepäck weitere ,10 Km. gefahren um mein Haus und Schulen zu sehen
Day 3 I cycled to Hinckley where I grew up . The trip itself was around 53 Km. but I did another 10 without luggage, travelling down memory lane.
63,6 Km. 520 Hm.

Heute Tag 5 habe ich wegen Schmerzen im Intimbereich die Tour abgebrochen zu Nd eine schöne Pension gefunden.
I ended the tour early due to saddle-soreness and found a lovely B&.
Yelvertoft 33,1 Km. 270 Hm.
Va

New Trip 2023 – Doncaster to Milford-on-Sea

Today I’m setting off to England. My bike is already in Doncaster and on Saturday I will be setting off on my one-week trip to Milford-on-Sea. I hope the weather will be kind to me. After temperatures around 20° it has gone back to winter here. We had snow yesterday and early this morning.

Please donate to my Justgiving page

for the Motor-Neuron-Association in honour of my friend, Frances, who passed away last year after suffering from this dreadful disease.

If you prefer you can donate to my original page for Macmillan caring locally in honour of my Dad!

Heute breche ich nach England auf. Mein Rad steht bereits in Doncaster und am Samstag breche ich zu meiner einwöchigen Reise nach Milford-on-Sea auf. Ich hoffe, das Wetter wird mir gnädig sein. Nach Temperaturen um die 20° ist es hier wieder Winter geworden. Wir hatten gestern und heute früh Schnee.

Bitte spenden Sie auf meiner Justgiving-Seite für die Motor-Neuron-Association zu Ehren meiner Freundin Frances, die letztes Jahr an dieser schrecklichen Krankheit gestorben ist.

Wenn Sie es vorziehen, können Sie zu Ehren meines Vaters auf meiner Originalseite für Macmillan Caring Locally spenden.

Arrived/angekommen in Santiago

Day 7 Caldas de Rei – Padrón

This was supposed to me an easy day. It was going so well until I took a wrong turn and my Garmin didn’t make a sound. Often these sounds can be so irritating but this was one of those times when it would have been important!
I must have gone quite a way before I saw “off-route” on the display, because it wasn’t asking me to turn around. It did seem strange to be going in that direction, and that i didn’t see any pilgrims, but I didn’t think too much of it. Then I had to cross a road and on the other side it went up and up and up, (this time in the right direction) fortunately on tarmacked roads but I had to push a lot of the time.
When I saw that I had done 22 kilometres and still had 21 to go, although the whole trip should have only been 27, I stopped the computer and reprogrammed it.
Fortunately I hadn’t booked accommodation, so I cut the journey short and stayed in Padrás. I still plan to reach Santiago tomorrow.

Dies sollte für mich ein leichter Tag sein.  Es lief so gut, bis ich falsch abbog und mein Garmin kein Geräusch machte.  Oft können diese Geräusche so irritierend sein, aber das war einer dieser Momente, in denen es wichtig gewesen wäre!
Ich muss ziemlich weit gefahren sein, bevor ich auf dem Display „Streckenabweichung“ sah, denn es forderte mich nicht auf, umzukehren.  Es kam mir seltsam vor, in diese Richtung zu fahren, und dass ich keine Pilger sah, aber ich vertraute mein Garmin. Dann musste ich eine Straße überqueren und auf der anderen Seite ging es bergauf und bergauf, (diesmal in die richtige Richtung) glücklicherweise auf asphaltierten Straßen, aber ich musste die meiste Zeit schieben.
Als ich sah, dass ich 22 Kilometer geschafft hatte und noch 21 vor mir hatte, obwohl die Gesamtstrecke nur 27 werden sollte, stoppte ich den Computer und programmierte ihn neu.
Glücklicherweise hatte ich keine Unterkunft gebucht, also brach ich die Reise ab und blieb in Padrás. I plane dennoch morgen Santiago zu erreichen.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Day 6 Redondela-Caldas de Rei

Yesterday I fell asleep while writing my blog and when I woke up it hadn’t been saved

It took me a while to get started because my Garmin was still playing up. I finally realised I had to delete some saved routes to make room for more. Leaving Redondela was also not easy as the roads are very steep and cobbled.

The first part of the journey varied from cycle tracks to again steep and cobbled roads through tiny villages. Then the adventure started. It was like going up to the alm. Parts of the track was made of large rounded boulders and it was extremely difficult to push my bike over them. Thank goodness I didn’t have my E-Bike. I could have neither ridden nor pushed that! I would have rather been a hiker as they were quicker than me! One German also helped me push on one occasion.

It got easier after that, but it was a lon hard day with lots of pushing.

Gestern bin ich beim Schreiben meines Blogs eingeschlafen und als ich aufgewacht bin, war es nicht mehr da.

This was one of the easier parts. I didn’t think about photographing the worse ones!

Ich brauchte eine Weile, um loszukommen, weil mein Garmin immer noch Probleme machte.  Endlich wurde mir klar, dass ich einige gespeicherte Routen löschen musste, um Platz für neue zu schaffen.  Redondela zu verlassen war nicht einfach, da die Straßen sehr steil und Kopfstein-gepflastert sind.

Der erste Teil der Fahrt wechselte von Radwegen zu wieder steilen und Kopfstein-gepflasterten Straßen durch winzige Dörfer.  Dann begann das Abenteuer.  Es war wie auf die Alm zu gehen.  Teile der Strecke bestanden aus großen runden Felsbrocken und es war extrem schwierig, mein Fahrrad darüber zu schieben.  Gott sei Dank hatte ich mein E-Bike nicht dabei.  Das hätte ich weder fahren noch schieben können!  Ich wäre lieber ein Wanderer gewesen, da sie schneller waren als ich!  Ein Deutscher hat mir sogar einmal beim Schieben geholfen.

Danach wurde es einfacher, aber es war ein langer, harter Tag mit viel Schieberei

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Day 5 – Mougás-Redondela

The day started beautifully although it was VERY cold. The route ran alongside s not too busy road on the (not so bright) yellow tarmacked cycle track.Baiona is beautiful, Vigo not. The latter is a huge city and it took me hours to get through it on busy roads mostly without cycle lane. After that it was mostly on quieter roads with a long but not too steep climb. I didn’t see the sea again after Baiona When I arrived in Redondela I must have come very close to my accomodation, but my Garmin stated sending me up and down and round and round. When I finally stopped to look in more detail, I saw that it wanted to send me another 45 kilometres and over 500 metres of elevation! After that I ignored it and found my way to my accomodation using Google maps. It turned out to be 54 kilometres and 750 metres climb instead of the planned 45/570. I will never know what went wrong with Garmin. It’s as though it wanted to do the whole route all over again!

Der Tag fing wunderbar an, obwohl es SEHR kalt war. Die Route verlief neben einer nicht zu stark befahrenen Straße auf dem (nicht mehr so hellen) gelben, asphaltierten Radweg. Baiona ist winderschön, Vigo nicht. Letzteres ist eine riesige Stadt und ich habe Stunden gebraucht, um sie auf stark befahrenen Straßen, meist ohne Radweg, zu durchqueren. Danach ging es meist auf ruhigeren Straßen mit einem langen, aber nicht zu steilen Anstieg. Als ich in Redondela ankam, muss ich sehr nah an meiner Unterkunft vorbeigefahren sein, aber mein Garmin schickte mich hoch und runter und hin und her zu schicken. Als ich endlich anhielt, um genauer hinzusehen, sah ich, dass es mich weitere 45 Kilometer und über 500 Höhenmeter schicken wollte! Danach ignorierte ich es und fand den Weg zu meiner Unterkunft über Google Maps. Statt der geplanten 45 Kilometer und 570 Höhenmeter bin ich 54 und 750 gefahren! Ich werde nie erfahren, was bei Garmin schief gelaufen ist. Es ist, als wollte er die ganze Strecke noch einmal machen!

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Day 3 Caminha-Mougás

…and day 4 just Mougás

This day started with a long ride along the river in Portugal and back along the other side in Spain. This seemed to be the only way. I didn’t see any other bridge or ferry. The Portuguese side was very pleasant, mostly park-like on reddish brown tarmacked cycle paths. I was in for a shock when I arrived in Spain and my Garmin sent me on a difficult hiking (i e. pushing) path. Fortunately this soon turned into a “road”, partially tarmacked, partially unpaved. It is ran through the forest before coming into a village. After that it was all through the narrow streets of quaint little villages, thank goodness not cobblestoned, but windy with lots of ups and downs. I got a shock on coming out of La Guarda. I went towards the beach, expecting cycle paths at sea level similar to those in Portugal. Them my Garmin protested and at the same time a man pointed up the hill. It was so such a steep climb up that I had to push. The bright yellow cycle track was next to the main road on the clifftop! It stayed with the road for a while then went down sometimes almost to sea-level and always back up again! I was counting the miles again by the time I got to this lovely hotel!
I wasn’t too disappointed that it rained this morning, which gave me an excuse for a day off. What better place to stay
Dieser Tag begann mit einer langen Fahrt entlang des Flusses in Portugal und zurück auf der anderen Seite in Spanien. Dies schien der einzige Weg zu sein. Ich habe keine andere Brücke oder Fähre gesehen. Die portugiesische Seite war sehr angenehm, meist Park-ähnlich auf rotbraun geteerten Radwegen. Als ich in Spanien ankam, stand ich vor einem Schock als mein Garmin mich auf einen schwierigen Wander- (dh Schiebe-) Pfad dchicktrhhds Glücklicherweise wurde diese bald zu einer “Straße”, teils asphaltiert, teils unbefestigt. Es lief durch einen Wald, bevor es in ein Dorf kam. Danach ging es durch die engen Gassen uriger kleiner Dörfer, Gott sei Dank kein Kopfsteinpflaster, aber hin und her mit vielen Höhen und Tiefen. Als ich aus La Guarda herauskam, bekam ich einen Schock. Ich fuhr in Richtung Strand und erwartete Radwege auf Meereshöhe, ähnlich denen in Portugal. Da protestierte mein Garmin und gleichzeitig deutete ein Mann den Hügel hinauf. Es war so ein steiler Aufstieg, dass ich schieben musste. Der grellgelbe Radweg war neben der Hauptstraße auf den Klippen! Er blieb eine Weile auf der Straße, dann ging es manchmal fast bis auf Meereshöhe hinunter und immer wieder zurück hinauf! Ich habe die Kilometer wieder gezählt, bis ich in diesem schönen Hotel ankam!
Ich war nicht allzu enttäuscht, dass es heute Morgen geregnet hat, was mir eine Entschuldigung für einen freien Tag gab, Gibt es einen besseren Ort zum pausieren?

Mougàs.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Day 2 Esposende-Caminha

Today was easier. The first part was on not to busy tarmacked main roads, which made for faster cycling. The bigger ones had a wide hard shoulder.
The paths along the coast were also easier than yesterday, but there was an extremely strong wind.
I found a sheltered spot for a snack and arrived at my hotel by 4. I was lucky enough to get a massage straight away as my neck and shoulders were suffering badly.

Tag 2 Esposende-Caminha
Heute war es einfacher. Der erste Teil verlief auf wenig befahrenen asphaltierten Hauptstraßen, was für schnelleres Radfahren sorgte. Die größeren hatten einen breiten Seitenstreifen.
Die Wege entlang der Küste waren auch leichter zu befahren als gestern, aber es war ein extrem starker Wind.
Ich fand einen geschützten Platz für einen Snack und kam vor 4 in meinem Hotel an. Ich hatte das Glück, sofort eine Massage zu bekommen, da mein Nacken und meine Schultern richtig schmerzten.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Day 1 Porto-Esposende

It was slow and difficult leaving Porto. I had to push most of the way, steeply Downhill on cobblestones.
After that it was very beautiful right along the coast. However it was hard going on wooden walkways built above the dunes and on the cobblestone roads that are typical in Portugal. Only the main roads seem to be tarmacked.
I met one other cyclist, a 50-year-old Brazilian called Alessandro, doing the Camino. We stopped to talk and take a few photos, as I was also the first one he had met on this trip. Then a hiker called Dave from Cambridge stopped and joined our conversation. He mentioned being 70 and I said “so am I”. Alessandro found this wonderful as many of his friends thought they were or soon would be too old to for this kind of adventure!
Then came the steps. We could circumnavigate the ones going up on a small path, but I was lucky to have Alessandro behind me to carry my bike down. (He had stopped to take more photos).
I stopped for coffee in a small village and Alessandro must have had a break somewhere else and he soon overtook me with the greeting “It’s a lovely day for cycling”.
Apart from buying a few items and a snack standing outside the shop, I didn’t stop again, but nevertheless it took me 7 hours and 38 minutes for only 57.2 kilometres!
Tag 1 Porto-Esposende
Porto zu verlassen war langsam und schwierig. Ich musste die meiste Zeit , steil bergab auf Kopfsteinpflaster schieben.
Danach war es direkt an der Küste sehr schön. Auf Holzstegen, die oberhalb der Dünen gebaut wurden, und auf den für Portugal typischen Kopfsteinpflasterstraßen war es jedoch längs und anstrengend. Nur die Hauptstraßen scheinen asphaltiert zu sein.
Ich traf einen anderen Radfahrer, einen 50-jährigen Brasilianer namens Alessandro, der auch den Camino machte. Wir hielten an, um uns zu unterhalten und ein paar Fotos zu machen, da ich auch der erste Radler war, den er auf dieser Reise getroffen hatte. Dann hielt ein Wanderer namens Dave aus Cambridge an und schloss sich unserem Gespräch an. Er erwähnte, dass er 70 sei und ich sagte: „Ich auch“. Alessandro fand das wunderbar, da viele seiner Freunde dachten, dass sie für diese Art von Abenteuer zu alt wären oder bald zu alt sein würden!
Dann kamen die Stufen. Die nach oben führenden konnten wir auf einem kleinen Pfad umrunden, aber ich hatte das Glück, Alessandro hinter mir zu haben, um mein Fahrrad nach unten zu tragen. (Er hatte angehalten, um mehr Fotos zu machen).
Ich hielt in einem kleinen Dorf zum Kaffee an und Alessandro muss woanders eine Pause gemacht haben, weil und er mich bald mit der Begrüßung „Es ist ein schöner Tag zum Radfahren“ überholte.
Abgesehen vom Einkaufen von ein paar Artikeln und einem Snack im Stehen vor dem Laden , habe ich nicht mehr angehalten, aber ich habe trotzdem 7 Stunden und 38 Minuten für nur 57,2 Kilometer gebraucht!